🗓️ Data: Dijous 18 de juny de 2026
📍 Lloc: BiciHub, c. Pere IV, 56, Barcelona
🕐 Horari: 18.00 h · Obertura de portes a les 17.30 h
👤 Dirigit a: ciutadania, entitats socials i ambientals, persones usuàries del transport públic i persones interessades en el model de mobilitat i infraestructures del país
En les darreres setmanes ha tornat a aparèixer el debat sobre una possible ampliació de l’aeroport de Barcelona. Els seus defensors la presenten com una actuació necessària per al desenvolupament econòmic del país, però també ha reobert preguntes sobre quin model de mobilitat i d’infraestructures volem per al futur.
És compatible continuar apostant pel creixement del trànsit aeri amb els objectius climàtics? Té sentit destinar milers de milions d’euros a ampliar la capacitat aeroportuària mentre el sistema ferroviari acumula dèficits d’inversió, problemes de fiabilitat i manca de capacitat en molts corredors? Existeixen alternatives que permetin millorar la connectivitat del país sense necessitat de noves ampliacions?
Per abordar aquestes qüestions, la PTP i Zeroport organitzen una xerrada-debat oberta a la ciutadania. La sessió servirà per exposar diferents visions sobre el futur de la mobilitat a Catalunya, analitzar la inconveniència de l’ampliació i la urgència de reduir el trànsit aeri, debatent amb les persones assistents sobre les prioritats d’inversió en transport i infraestructures.
Promoció del Transport Públic – www.transportpublic.org
Zeroport – www.zeroportbcn.com